יום שני, 23 בספטמבר 2013

איך אימון אישי יכול להועיל בהתמודדות עם אפילפסיה?

שמי מיכל רוקר ואני מאמנת להתמודדות עם אפילפסיה.
גם אני חולת אפילפסיה מזה כעשרים שנה. במהלך תקופה ארוכה זו עברתי המון אתגרים קשים, שחלקם אף מסכני חיים.
במהלך תקופה זו הייתי במצב לא קל - הן פיסית והן רגשית.
התחושה הזו של התמודדות עם המחלה ועם ה"סטיגמה" שלה – היא קשה מאוד.
היא מעמיסה עול בלתי סביר על הכתפיים. עול שקשה מאוד להתמודד עמו בכלים הקיימים. לעתים אף בלתי אפשרי.
לעתים התייאשתי. הנמכתי את עצמי. שקעתי. הפכתי פסימית.
נכביתי.

ואז חל בי שינוי...פשוט כי מאסתי במצב ורציתי לחיות כמו בן אדם! 

כך, בשילוב של טיפול רפואי-תרופתי יחד עם תהליכי אימון וטיפול לרכישת כלים שלא היו לי להתמודדות, למדתי להתבונן ולהקשיב למחלה ולמעוררים אותה (טריגרים) ורכשתי כלים יעילים שהרופאים וארגוני הבריאות האחרים לא סיפקו לי.

לאורך הדרך למדתי והבנתי שיש באפשרותנו לחיות חיים טובים יותר, מלאים יותר, איכותיים יותר. יש לנו עתיד שיכול להיות ורוד, למרות המחלה. איכות החיים שלנו יכולה וצריכה להיות טובה יותר. אנחנו יכולים לקום בבוקר ולהרגיש מצוין, למרות המחלה. אנחנו יכולים להתמודד ולהיות אופטימיים, להיות עם שמחת חיים, עם ברק בעיניים, עם חלומות ותקוות. היום אני בטוחה שזה אפשרי. אני יודעת כי זה מה שקרה לי! 

חלקנו רוצים ויכולים לעשות את המסע הזה לבד. חלקנו צריכים מאמן\ת כדי לסייע ולתמוך בדרך.


5 סיבות מדוע חולי אפילפסיה זקוקים לאימון אישי להתמודדות עם מחלתם:


מרגישים תקועים? אם אתם מנסים לאזן את האפילפסיה שלכם ובכל דרך שאתם נוקטים אתם מגיעים לאותה תוצאה, סימן שהגיע הזמן לנסות דרך חדשה ושונה מכל מה שהכרתם.
לאורך תהליך האימון האישי תרכשו כלים וטכניקות חדשות להתמודדות עם האפילפסיה והחיים, שיאפשרו לכם לגייס נקודות מבט חדשות ותגובות יעילות יותר לאירועים שמזמנת לכם האפילפסיה והחיים.




הכל נראה לכם נורא, רע וחסר סיכוי? ידוע כי מצבים רגשיים קיצוניים מהווים זרז להתקפים, עוד ידוע שאנשים רבים עם אפילפסיה חווים שינויים קיצוניים ברגשותיהם (האגודה האמריקאית לאפילפסיה) ודבר נוסף שידוע הוא שבכל דבר רע יש טוב.
עבודה עם מאמן מאפשרת לקבל כלים לרגיעה, לקבלת פרופורציות חדשות לאירועי חיים שונים וכלים להתמודדות יעילה יותר עם מצבים מסעירים כאשר הם קורים.




הביטחון העצמי שלכם נמוך? התקפים חוזרים ונשנים, החשש המתמיד מהתקפים, הספק המתעורר בכל הקשור לזוגיות עם אפילפסיה, עבודה כחולה אפילפסיה, לימודים עם אפילפסיה, תפקוד כהורה עם אפילפסיה, להביא ילד לעולם עם אפילפסיה, התקדמות בחיים בתור חולה אפילפסיה, אלה רק חלק מהחששות המעיבות על הביטחון העצמי של כל חולה אפילפסיה. 
האימון האישי מתמקד בזיהוי העוצמות המוטבעות באדם, מיקוד בהן ועבודה עמן להעצמת האפקטיביות שלהן. הגילוי העצמי המחודש שמתקיים במהלך תהליך האימון יאפשר לכם לגלות את עצמכם מחדש עם ביטחון עצמי מחוזק.

מרגישים שלא מבינים אתכם? כל אדם בעולם זקוק למילה טובה, להערכה, לפרגון, לתמיכה ולעידוד. לקבלתם אנשים פונים לרוב אל בני משפחה וחברים, אך אלה לא תמיד מסוגלים לתת את התמיכה, העצה והעידוד שחולה האפילפסיה זקוק לו בדרך שזקוק לו.
אימון אישי מאפשר לקבל תמיכה ועידוד מתאימים עם אוזן קשבת המעניקים ביטחון רב יותר, מאפשרים לקבל החלטות המכוונות למטרה מוגדרת ולהתמיד בתהליכים התומכים במטרה. 

מפחדים? חוסר הביטחון, רגישות היתר והפסימיות המלווים את חולה האפילפסיה מובילים לפחדים רבים- פחד מכישלון, פחד מדחייה, פחד לא להיות מספיק טוב, פחד להראות שונה, פחד מאבדן שליטה, פחד מבדידות, אלה רק חלק מהפחדים שעלולים ללוות אתכם כחולי אפילפסיה.
האימון האישי יאפשר לכם להביט לפחד בעיניים ולהשתמש בו לטובתכם ולהפוך אותו ליעיל עבור התקדמותכם.










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה